1. Köp
Vid beställning över internet ingår du ett köpavtal när du klickar på "Jag bekräftar min beställning” i kundvagnen. Därefter skickas en preliminär beställningsbekräftelse automatiskt till dig via e-post (förutsatt att du angivit korrekt e-postadress). Du kan då, via bekräftelsen, kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något bör du kontakta oss via e-post eller telefon. Du kan nör som helst se din order på vår hemsida. Länken finns både i din preliminära beställningsbekräftelse och i vår huvudmeny.
Köpet ingås på svenska och du kommer att få en beställningsbekräftelse via e-post. Önskar du få ett nytt exemplar av bekräftelsen via e-post, ombedes du kontakta oss på info@wejuice.se.
2. Pris
Priser framgår i vår webbutik och är alltid aktuella. Safter.se förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webbshop påverkar beställningar som redan lämnat vårt lager.
3. Leveransinformation
Alla varor från Safter.se skickas från vårt lager i Malmö eller, i vissa fall, direkt från den svenska importören. Är du privatkund kommer din beställning levereras till närmsta DHL Service Point. Du får mail och SMS med mer information, när den kan hämtas.
Ska din beställning skickas till en företagsadress blir den levererad med DB Schenker. Du får besked på mail när paketet är på väg.
De slutliga leveranskostnaderna framgår i inköpskorgen då du beställer via webbutiken.
De flesta av våra produkter finns i lager för omgående leverans. Du bör dock räkna med 2-3 dagars leveranstid från beställningsdatumet.
Vid frågor är du alltid välkommen att skicka oss e-mail eller ringa till oss för att få konkret information om leveranstid och rådande försändelses spårningsnummer så att du själv kan följa ditt paket.
4. Pris / Betalning
Hos Safter.se kan du beställa dina varor online och betala via:
- Bank/Kreditkort med Visa, MasterCard, JCB eller Maestro
- Faktura betalning via Klarna
- Konto betalning via Klarna
- Vanlig banköverföring
Alla priser på www.safter.se är i svenska kronor och inkluderar svensk moms.
Om du önskar att betala via banköverföring mottager du en faktura, via e-post, med all nödvändig information. Varorna skickas så snart vi har registrerat din inbetalning, tillsammans med fakturan för din order, utfärdad av DomoTech ApS.
Vi vill dock göra dig uppmärksam på att denna form av betalningsalternativ oftast medför ett par dagars extra expeditionstid jämfört med betalning via Klarna eller kreditkort och kan på så vis fördröja leveransen av din vara.
5. Garanti / Reklamation
Du har naturligtvis garanti på alla produkter du köper hos oss. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år, förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.. Läs mer på konsumentverkets hemsida, tryck här >>
Om du får problem under garantitiden är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi hänvisar till en lokal, auktoriserad verkstad. Om det inte finns någon sådan skickar vi dig ett, i förskott betalt paketavi, så att du kostnadsfritt kan skicka produkten i retur till Safter.se. Efter service och underhåll skickas den direkt hem till dig.
Om du som kund hänvisat till garantireparation av din vara står du för reparationskostnaden om det i verkstaden konstateras att felet beror på yttre skadegörelse, vilket inte täcks av garantin. Efter godkännande av kostnadsförslag och reparation skickas varan hem till dig mot postförskott. Om du väljer att inte reparera varan så betalar du verkstadens undersökningskostnad.
Den auktoriserade verkstaden är den som avgör om det är en garantireparation eller ej. Om du hänvisat till garanti och det visar sig att inget fel föreligger hos varan så debiteras du verkstadens undersökningskostnad samt frakt.
Safter.se ansvarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt. Vi ansvarar inte heller för skador som vållats av en tredje part till följd av en felaktig produkt, eller andra indirekta skador och följdskador.
Returadress:
DomoTech ApS
Pumpvägen 2
S-24393 Höör
5.1 PriceRunner Köpgaranti
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Bli medlem gratis på PriceRunner
Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för skadad vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen.
Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som är undantagna besök PriceRunner.
6. Ångerrätt
Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp från den dag du mottagit varan. Centralt är att varan då skall vara i oförändrat skick och i originalförpackning.
Du har lov att öppna och undersöka varan men om du vill använda dig av ångerrätten är det viktigt att du INTE använder produkten. Om produkten varit använd har vi rätt att göra värdeminskningsavdrag. Vill du använda dig utav ångerrätten får du endast undersöka varan utan att använda den.
Om du vill ångra köpet på en vara bör du först kontakta oss för att få ett returnummer. Det är kundens ansvar att bekosta returfrakten samt att se till att varan kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Se därför till att varan förpackas väl. Om något skulle hända med varan trots att den förpackats på ett tillfredställande sätt, är det posten som är ersättningsskyldig.
Viktigt att veta är att returen inte är godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas pengarna till ditt konto inom kort. Skicka med din faktura eller orderbekräftelse i returen för enklare och snabbare expedition.
Det är viktigt att du skickar din retur med leverans till vår företagsadress då vi inte har möjlighet för att hämta paket på Postens ombud. Du har själv ansvar för varan tills den är tillbaka, så vi rekommenderar att skicka returen med möjlighet för att spåra den.
Om en vara kommer till oss i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer returneras varan till kunden och en fraktavgift debiteras.
Safter.se tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför distansavtalslagen och konsumentköplagen samt branschreglerna för postorder. Läs mer på Konsumentverkets egen hemsida, tryck här >>
7. Fel vid leverans
Eventuella fel i din leverans bör anmäls till oss på Safter.se. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss via e-post: info@wejuice.se eller telefon 070 350 44 55
8. Transportskador
Skador som uppstått under transporten bör anmäls till oss på Safter.se. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss på telefon 070 350 44 55 eller via e-post till info@safter.se. Det är då viktigt att spara allt förpackningsmaterial.
Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat, även om du tror att innehållet klarat sig.
9. Produktinformation
Safter.se reserverar sig för eventuella fel som kan förekomma i produktinformationen som finns i Internetbutiken och kan inte heller garantera att bilder återger produkternas verkliga utseende exakt.
10. Bruksanvisningar
Alla produkter från Safter.se levereras till kunden med tillverkarens bruksanvisning bifogad.
11. Kunduppgifter
De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din beställning. Din e-postadress används för att sända beställningsbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.
12. Policy för persondata
Nedanför kan du läsa om vilka upplysningar Safter.se registrerar om dig och vad de används till. För att kunna ingå ett avtal med oss via Safter.se ska du registrera dig med följande personliga uppgifter:
- namn
- adress
- telefonnummer
- e-mailadress
Personuppgifterna registreras hos Safter.se och lagras i 5 år, varefter informationen raderas. Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.
Vi lagrar inte kundinformation krypterad. Vi skickar inte kundinformation krypterad.
Vi vidareger ditt namn, adress och telefonnummer till DB Schenker, DHL eller annan fraktfirma för att leverera den/de beställda varorna. De registreras inga känsliga personuppgifter.
Som registrerad hos Safter.se har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen samt rätt till insikt i vilka uppgifter som är lagrade om dig.
Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och vid förfrågan i samband med detta hänvisas till Safter.se via e-mail info@wejuice.se.